2008. november 5., szerda

Az SB600 és a Nikon D40 esete...

Igen, megvettem az Nikon SB600-as vakut. Tökjó, örülünk hurrá.
Csakhogy ugye szeretném nem a gépen használni, hanem fotózásnál kézből/állványról használni a vakut. A probléma a következő: én azt gondoltam naívan, hogy ha az SB800-at eltudtam sütni partyn, összekötés nélkül, és az SB600-ra is aztmondták, akkor miért ne tudnám? Mert nemtudom. Ugyanis az SB600 és az SB800 között a 33.000 forinton kívüli különbség a beállítások sokaságában rejlik. Az SB800-ban sokkal több dolgot lehet beállítani. Azt a vakut eltudom sütni valahogy, ha repeat-ra van állítva.
Csakhogy elvileg ezeket a vakukat úgy tudom elsütni, ha a gépemen van Master vaku. De a D40-en nincs, mivel belépő szintű DSLR, csak manuálisan lehet állítani az erősséget, meg van TTL. Szóval beszoptam, mert az SB600as vaku-n, nincs olyan lehetőség hogy vakufényre villanjon, a D40-be pedig nincs Master vaku (meg beállítások). Mi a megoldás?
15perc telefonálgatás után 3 dolog jöhet szóba: 1.: visszaviszem a vakut, és ráfizetéssel veszek egy SB800-at. ez +33.000Ft lenne.
2.: 20ezer forintért veszek egy vaku-gép összekötő kábelt, igaz lelimitálja a távolságot, de még mindig olcsóbb mint egy új vaku, és nem kell használnom a beépített vakut, szoval nem 2 fény lesz, hanem csak 1.
3.: Veszek egy új gépet. Hogy milyet? Amiben van CLS. pl D200 - 240ezer forint.
Egyértelműen a 2.-at választom, de biztos hogy nem most, mivel nincs most ennyi pénzem.
Szóval egy nagy tanulság: mindig olvass utána, részletesen tájékozódj, mielőtt megveszel valamit. Hát én most tanultam a dologbol azthiszem...

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ha nem szeretnél szinkronkábellel bajlódni, ajánlom a Cactus rádiós vakukioldót. EBayről lehet beszerezni, én két vakuhoz használom, minden középérintkezős vakut elvillant (filmes vázakhoz gyártott ezeréves, fillérekért kapható rendszervakukat is). Nem lesz TTL, tehát nem ér fel a Nikon CLS-ével, de ha teljesítményszabályzós a fényszerszám és stabilak a fények, akkor jól fog jönni. "Cactus V2"-re keress rá az eBayen, hátha...