2008. november 26., szerda

Nikon, Canon

Hol is kezdjem... Nem akarok egy nagy cikket írni, csak kiváncsi lennék a ti véleményetekre! Történt ugyanis, hogy voltam egy fotózáson (promo képek egy zenekarnak) és Canon gépet használtak. Na de nem is ez a lényeg, hanem az hogy én csináltam közben werk fotókat. DE Nikon géppel, nem Canonnal. A fotós meg is jegyezte, hogy ha nem ismerne, nem engedne a közelébe se, mivel Nikont használok.
Szóval arra lennék kiváncsi, hogy hasonló tapasztalatotok volt-e már? Akár fordított esetben is, akár olyan helyzet, hogy lenéztek mert nem volt olyan drága/jó géped/felszerelésed mint másoknak? Szerintetek miért van ez? Én úgy vagyok vele, hogy felőlem lehet "canonos" "nikonos" "pentaxos" akármilyen, a fotós az fotós, és attól nem lesz jobb ha leszolja/lenézi a másikat mert nem olyan fajta gépet használ mint amilyet ő. Várom a hozzászólásokat :)

14 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nos ahogy mondani szokták: nem a ruha teszi az embert és szerintem ebből adódóan nem a márka teszi a fotóst, hanem a meglátásai és nagymértékben a szemlélete. Egy ilyen szemléletű ember aki elítél mást mert nem az éppeni trend high-end cuccal dolgozik, az szerintem nem ér annyit, hogy foglalkozni kelljen a véleményével.
Ennyi.
E_

Névtelen írta...

Hát a gyereket elküldeném valahova. :D Jah, amúgy ha valaki nem tudná, jelenleg a Nikon a menő, a Canon már régen kiment a divatból. :P

xt198 írta...

Hehe :) Jó meglátás, alap a nikon! De azért nemfogok fikázni/leköpni/megrugdosni senkit mert más fajta gépe van mint nekem.
Köszi a kommenteket :)

Névtelen írta...

Márka / gép alapján ítélni nem csak a legprimitívebb hozzáállás, hanem az ismeretek hiányát is derekasan elárulja. Körülbelül megindokoltam, hogy máskor miért engedd el az ilyen megnyilvánulásokat a füled mellett. :o)

xt198 írta...

Hehe :) Hát igen, egyébként nem is érdekel a dolog, tudom hogy buta szegény (lányról van szó) de hát ez van. Csak kiváncsi voltam a véleményetekre :)
kösz a hozzászólást
üdv. xt

Névtelen írta...

hahahha csak nem én voltam az? najó biztos nem..(csak mert én nem vagyok buta) én canon párti vagyok és szoktam ilyeneket viccből mondani. ismétlem viccből. ha ezt valaki komolyan veszi az tényleg buta. (mint a nikonosok általában..:D:D:D-szintén vicc, kéretik nevetni rajta)

Névtelen írta...

Háát!
Erre csak annyit tudok mondani, hogy elég nagy BUNKÓ lehetett az illető!!! Egy fotó elfogadottságát, értékét, nem az eszköz határozza meg, hanem az, aki mögötte van, aki használja!
Egyes fotós oldalakon, provokatív módon, szoktam feltenni telefonnal készített képeket, hogy mi a véleménye a feltöltőknek, háát eléggé fura dolgok sülnek ki a dologból. Így van ez a márka imádattal is. Persze meg kellene nézni a nagy eseményeken is, hogy milyen gépekkel fotóznak, szinte mindíg az határozza meg a márkák többségét, hogy melyik nagy márka, milyen szinten van pillanatnyilag. Most pl a Nikon igen is nagy lépéseket tett előre a sport fotózás terén, nézzük meg az olimpián készített képeket, az eddigi előnyét elvesztette a Canon. Ahol nem a márkaimádat a lényeg, hanem a minőség és a minél jobb használhatóság, ott nem foglalkoznak azzal, hogy milyen gépet is adjanak a fotós kezébe, a pillanatnyilag legjobbat adják.

xt198 írta...

Egyébként számomra utólag már világos, mint ahogyan irták az egyik hozzászólásban, hogy poénnak szánták nekem, a probléma a közvetítő személy volt, ugyanis tőle nem úgy kaptam vissza ahogy eredetileg volt.
Na de mind1, ettől függetlenül biztos fordult már elő ilyen/hasonló dolog akárkivel, szóval maga a téma érdekes.

Névtelen írta...

:)
mintha egy kép láttán meg lehetne állapítani, hogy canon, vagy nikon volt a vázra írva, ami rögzítette...

hm, mi van akkor, ha canon gépen használok nikon objektívet?

és ha lecsiszoltatom a feliratot róla? az máris rendben lenne szerintem ilyen szempontból, nem canon, nem nikon, egyszerűen csak egy fényképezőgép... nem ez a lényeg?

Vajdy írta...

Véleményem szerint semmi, de SEMMI köze nincs egymásnak a készült fotók esztétikájához a kategórián belüli márkának. Nyilván, megszokás kérdése kinek mi a jó, mi áll kézre, melyik gépnek tudja jobban tolerálni a hibáit. Ugyanis még mindig nincs tökéletes gép (és akkor most a DSLR-ekről beszélek), és nem is lesz, mert az egyes fotósok elvárásai mindig mások. Munkám során találkoztam már mindenféle fotóssal és azok különböző felszereléseivel. Volt aki lenézett és még ki is nevetett, azért mert nekem nem olyan márkájú vagy kategóriájú cuccom volt, de volt aki inkább kezet nyújtott, és értelmes mondat, vagy érdeklődő kérdés hagyta el a száját, ami után kiderül, hogy nem is a felszerelés számít (bizonyos keretek között, ezt még mindig ki kell kötni). Akik leszólnak, sértődöttségükben teszik. Ugyanis pénzen bármilyen obit, vázat megvehet az ember, de tudást azt nem. És ezt tudják a munkaadók is.

Első perctől Nikon géppel dolgozok. Nem tökéletes egyik koncepció sem, de tudom hogy nem váltanék Canon-ra, mert nem tudnám megszokni.

És hogy melyik a jobb? Mondja meg a nagyérdemű... =) Nekem egyenlőek.

Névtelen írta...

s az mit szoljon, akinek Olympusa van? :)

Névtelen írta...

"Tedd azt, amit tudsz, azzal, amid van, ott, ahol vagy!"
(Roosevelt)
Egy Pentax Fan

Névtelen írta...

Szerintem a fotósok mételye mindig: a szakmai irigység/féltékenység. Azért mondom ezt, mert nekem is ismerős. Hazudnék, ha azt mondanám, nem éreztem még soha.
Egyszerű: dolgozol, igyekszel, és azt látod, hogy a szemétdombon más is kapirgál. Felötlik, hogy mi van, ha ő jobb képet csinál, mi van, ha csak szerencséből is, de jobb képet csinál???!!! Ilyenkor van több lehetőséged:
- "Ugyan, hadd dolgozzon. Nem a haverom, nem fogok jópofizni vele, de igyekszem tekintettel lenni rá. Legyen tisztességes a verseny!"
- "Jé... ő nikonos, megyek szidom az anyukáját..."

Én kanonos vagyok. És?...

www.rompety.com

Névtelen írta...

Sztem illesse magát orálisan az ilyen úr. Nekem olympusom van. Pont koncerten röhögött már ki több alkalommal is kanonos vagy nikonos csávó emiatt... mégsem lettek rosszabbak a képeim mint nekik. Vagyis vagy zseni vagyok, mert szarral is tudok fotózni (ez esetben nekik kéne csendben lapítaniuk), vagy pedig szimplán komlett hülyék, mert hasonlót alkotva a cucunk is hasonló kellett h legyen. Ennyi. Minden márkabuzi egy hímtag.