2009. január 6., kedd

Nikon 50mm F1.4 - Sigma 10-20mm F4-5.6

Gondoltam egyet, és elmentem kipróbálni ezt a két kis játékszert.
Sajnos nem tudok se képpel szolgálni, se egy átfogó tesztet nem írok most, egyrész azért mert nincs kedvem, másrészt mert azért annyira behatóan nem tudtam szemügyre venni ezt a két objektívet, de azért kialakult egy vélemény bennem, amit most meg is osztok veletek.
Nikon 50mm F1.4 AF-S:
Hát kicsit meglepődtem hogy néz ki az objektív, de azért feltekertem a gépre... Csak jót olvastam róla... rossz nem lehet! Hát nem is :)
Sajnos eddig csak huzamosabb ideig csak a kitobjektív volt a gépemen, ami ugye f3,5-ről indul (de azt is csak 18mm en tudja) úgyhogy az első dolog az volt, hogy kipróbálom f1.4-en meg f2.8on hogy lássam milyen is az. Annyira nem értek hozzá, de azért azt letudtam szűrni, hogy egy nagyon jó objektív, meg azt is, hogy f1.4-en nem nagyon fogom használni :) A beépített af motor nagyon halkan végzi a dolgát, pontos, és egész gyors. Panasz nincs rá :)
Egyszóval tetszik, tuti beszerzem. Egyedül az volt a furcsa hogy FIX obi nem ZOOM, de hát majd megszokja az ember.

Sigma 10-20mm F4-5.6 HSM
Ami elsőre feltünt, az az, hogy nagy. Szerintem. Nagyon masszív felépítésű, szép, precízen kidolgozott. Ami nagyon tetszett (a nagy látószögön kívül, mert az kurvára) az a fókuszmotor. Amikor először lenyomtam félig a gombot, kicsit meg is ilyedtem, mert azthittem kiakar esni a kezemből.. persze nem esett ki (szép baleset lett volna, meg főleg drága) de azért furcsa volt. Nagyon erős motor van benne, nagyon gyors, és pontos is. Ez is nagyon tetszik.

Valószínűleg, amint lesz pénzem, mind a két objektívet beszerzem. Beleszerettem a nagylátószögbe :)

17 megjegyzés:

Névtelen írta...

Az 50-es fixek mindig rendkívül jó minőséget produkálnak, nekem ugyanez a fényerejű üveg van (igaz, más a márkajelzés rajta) és nagyon nagy örömmel használom.

A Sigma 10-20 nálam munkaeszköz, iszonyat sokat nyúzom, ha van rá anyagi kereted és kicsit is megdobogtatta a szíved a látószög, akkor szívből ajánlom a beszerzését. Úgyis csak 10mm-en fogod használni. :o)

xt198 írta...

Hát most miután meglesz a D80-as váz (nem kiabálom el, de elvileg pénteken már megvan) utána majd először egy Nikon 50mm f1.8 AF obit veszek. A következő pedig egy 10-20sigma lesz (mert nagyon tetszik).
Aztán ha sok zsé lesz, elkezdek szemezni egy 70-200as obival.

voidcontext írta...

Ugyan kicsit drágább, mint a sigma 10-20, és csak 11 mm-ről indul, de érdemes számításba venni a tokina 11-16 f2.8-at is...

néhány link:
http://www.kenrockwell.com/tokina/11-16mm.htm

http://www.kenrockwell.com/tech/digital-wide-zooms/chart.htm

xt198 írta...

hát nemtudom, azért ez már kicsit drágább, mint a sigma, de viszont cserébe f2.8 ami ugye nem rossz. Ha már van 120.000 forintom egy nagylátóra, akkor 130am is van végülis. csak kérdés hogy kell-e az f2.8? Hát majd ha ott tartok, számításba veszem, és kifogom próbálni... egyenlőre marad a nikon 50mm vásárlása pár héten belül ha minden jol megy :)

voidcontext írta...

hát igen... az az 50es fix... kötelező darab... nekem is terveim között van, csak én az f1.8asra pályázok... majd egyszer... :)

xt198 írta...

Á, én is az f1.8asat veszem meg majd, azért (is) kellett a D80, hogy ne kelljen 3x annyit költeni egy obira, mint amennyi elég lenne.
Mert ugye d40-be nincs af motor, és arra a gépre 100.000 lenne ez az obi (afs f1.4) viszont így csak 37ezer, ami azért nem mind1 :P

voidcontext írta...

Jahh... azt hittem, hogy a másik... Egyébként korrekt, ott van két kommenttel feljebb... :D

Amúgy sok helyen mondják is, hogy nem sokkal jobb az 1.4es., főleg nem annyival, amennyivel drágább...

xt198 írta...

Huhu! 220volt-ban 33 az 50es f1.8as obi. Már meg is rendeltem (minden más helyen 38-39ezer).
Sőt jobbat mondok! Kb 2 nappal ezelőtt még 38ezer volt itt is! mármint a 220voltban

voidcontext írta...

Ott mindig is olcsóbb volt... Ha jól olvastam, akkor a garancia papírok miatt, de erre nem vennék mérget...

xt198 írta...

Miért mit hallottál, mi van a garancia papírokkal? Nekem eddig az összes cuccom onnan van, kivéve az sc-28as TTL kábel (artwork), illetve a d80váz garija is artworkbe szól.
Szal a d40+sb600 vaku is 220voltból van.

voidcontext írta...

"Garancia
Minden termékre az átadástól számított 12-24 hónapig garanciát vállalunk, amelyet üzletünkben (...) lehet érvényesíteni. A garancia érvényesítéséhez mindenképpen szükséges a tőlünk kapott számla (vagy annak másolata), ill. a termék saját garancialevele."

Az a nem mindegy, hogy ki adja rá a garit... Ha kapsz olyan papírt, amivel a nikon kft-nél is tudod érvényesíteni a garit, akkor minden ok. Ha viszont náluk nem, csak az üzletben, akkor ők gubanc esetén külföldre küldik a cuccot, ami heteket, hónapokat vehet igénybe...

Mondom, kérdés, hogy milyen garancia papírt kapsz... De általában ezért szokott olcsóbb lenni... Ha meg nem, akkor nagyon örülni kell neki, hogy ilyen olcsó... :D

xt198 írta...

Aha. Hát nem vágom, a D40-hez biztoshogy volt. Viszont az SB600 vakuhoz csak a 220volt-ra van gari, legalábbis olyan sárga Nikon garispapir nem volt hozzá, mint amilyen a D40 kithez volt. Akkor "átbasztak"?

voidcontext írta...

Jaja, az a sárga nikonos papír számít... Ha az nincs, akkor lehet gond... Nem, nem átbaszás, ugyanis le van írva, szóval elvileg tudhatja az ember, hogy mire számíthat...

Én vásárlás előtt nagyon sokat olvastam a fórumokat, főleg pixinfót, ott elég jól ki volt vesézve a dolog, így tudtam, hogy mi merre hány méter...

xt198 írta...

és akkor most nekem megérne +6-7ezer forintot hogy legyen sárga nikonos papírom? Mert egyébként én mindig nagyon vigyázok a cuccomra, szóval elképzelhetetlennek tartom, hogy tönkretenném vagy bármi, persze sosem lehet tudni, meg nem kelle hozzá hogy tönkremenjen, elég ha selejt darabot adnak oda...
szerinted?

voidcontext írta...

Nem tudom, hogy az a plusz pénz megéri-e... Ezt neked kell eldönteni... Lehet, hogy soha semmi baja sem lesz... Sosem lehet tudni...

Annyit tudok mondani, hogy én szeretek nyugodtan aludni, így olyan helyen fogom majd egyszer megvenni, ahol rendes magyar, nikon kft-s garit adnak rá...

Ferkov írta...

Két hete vettem egy D90-es gépet a 220Voltban, mivel 30 ezerrel olcsóbb kitben, mint bárhol máshol. Nem kaptam hozzá Nikon garanciát, csak a 220Voltba vihetem vissza, ha gond van a géppel. Nincs hozzá magyar használati útmutató sem, illetve minden papírja német nyelvű. Soha többé 220Volt számomra

xt198 írta...

igen igen, erre nekem is felhívták a figyelmemet.
Nekem ott egyedül az SB-600 vakum, és egy nikon sc-28 ttl vakukábel van garanciában, minden más már vagy nem garis, vagy eredeti tamron/nikon garis.
Egyébként az, hogy nem nikon garis, annyit tesz a dolgon, hogy kicsit több időbe telik mire visszakapod, ha beadod garis javításra. ennyi az egész.
egyébként énis inkább ajánlom a tripontot, meg artwork-ot, ott tuti adnak rá rendes garit.