2009. július 23., csütörtök

Windows 7

Hali!
Rég írtam a blogra... igazándibol nagyon nincs is mit írnom. Nem nagyon fotóztam mostanában (kivéve a partyfotókat). Volt egy fotózásom Zsófival, a képeket flickr-en megtudjátok nézni.
A gépemet raktam tegnap újra, mert a Vista már elég rég fent volt, és nem is működött rendesen... Kékhalálok, ilyen olyan problémák, errorok... és akkor a 4 perces bootrol ne is beszéljünk (bekapcsológomb megnyomásától a windowsba lépésig amikor már lehet használni a gépet, ebből 3perc már a windowsban van).
A gépem egy C2D E6750 (3,2ghz), 4GB ram, GeForce 8800GT 512mb.
Szóval tegnap kicsit megviccelt a Windows 7 install.
Nem a 40gigás ősrégi maxtor winyóra akartam rakni, hanem a kicsit újabb, 80gigás samsung winyóra. Igenám, de azt nem látta installnál.. próbálkoztam mindennel...
és most ott tartok, hogy tudom használni a 40gigás winyómat (amin a win7 van) meg a 250gigás winyót, amin minden más van. a 80as winyómat és a DVD olvasómat nemtudom használni... nagyon hosszú lenne leírni hogy miért, legyen annyi elég, hogy mindegyik IDE csatlakozós, és az alaplapon csak 1 slot van ami IDE, a többi SATA/SATA2.
Eddig RAID kártyával ment.. de mostmár azzal se megy.
Szóval eljutottam addig, hogy most szépen vehetek SATA/SATA2-es csatlakozású DVD olvasót, meg akkor már még 1 winyót...

2 megjegyzés:

e1 írta...

Szerintem a 40-estől és 80-astól szabadulj meg, az legfelejebb valami backupra lehet jó csak manapság és vegyél egy rendes és főleg egy gyors lemezt. A leglassúbb lemezre telepíteni az operációs rendszert nem túl praktikus, nem beszélve a fogyasztásról és zajról a sok lemez miatt. Én is sokáig tartogattam a régi lemezeket, de beláttam, hogy teljesen felesleges. Hosszú évekig volt egy amúgy nagyon jól működő IBM GXP75 sorozatos 30GB-os lemezem, később hozzá 160-as, majd jött a 750-es Samsung. Ekkor már a 30-as annyira semmire sem volt jó, egyszerűen a legtöbb adat amit mozgatok megtelítette (egy hete csak egy esküvőn 28GB RAW) és hol vannak még a HD filmek tucatjai. Kiszedtem a gépből. Ezután jött a gépembe még egy 750-es Samsung, majd ekkor kiszedtem a 160-ast is, mert utáltam a sok part9ciót és az adatok mozgatását közöttük. Most 750-esből már van 3 darab, helyem továbbra sincs, de nem tudom elképzelni hogy azokkal az öreg lemezekkel kellene még szenvednem. Ha volna lóvé, kapásból vennék 2 Samsung helyett egy 2TB Green lemezt. És még kettőt a szerverbe, hogy legyen hova backupolni, mert ha egy ilyen lemez elromlik...

Amúgy meg mi a francot csináltál a Vistával, hogy bekrepált. Én már nem is tudom, hogy mikor telepítettem, és semmi gondom sincs vele, Kék halálom nem volt soha, gyors is, egyedüli dolog amivel törődöm, hogy mindig azonnal megkapja frissítéseket.

xt198 írta...

Hát a vista nálam, amikor futott a torrent+Filmet néztem vagy torrent+netezés vagy torrent+játék ment, akkor az estek 90%-ában kaptam kékhalált.
Aztán lássuk még... kb. 2 éve volt feltelepítve. Az SP2-es updatet nem birtam felrakni, se a net framework 3.5-t. Egyszerűen nem ment.
Meg lassú is volt.
Most felraktam a win7-et és a játékokban 10 fps-el több van, ami azért nagyon durva.

A winyók meg jelenleg azért maradnak még, mert most nincs zsém új winyót venni... de amúgy úgy indultam neki alapbol a win reinstallnak, hogy veszek egy új, 500gb-s asszem samsung SATA2-es winyót. Csakhát nem úgy jött ki a lépés pénzügyileg :/